Luchtige aardbeien mousse

Deze luchtige aardbeien mousse maak je in de Thermomix in 5 minuten.

Luchtige aardbeien mousse maken in 5 minuten. Je moet niet alles geloven wat je op Instagram en Facebook ziet. Toch komt er wel eens iets voorbij dat je denkt, zou het echt. Zo ook dit recept en ik heb een Thermomix dus ja waarom zou ik het niet proberen. Poedersuiker had ik al vaker gemaakt, nu moest ik er bevroren aardbeien aan toevoegen en daarna ‘de vlinder’ plaatsen en 1 eiwit toevoegen. Samen keken we door het kijkgat en zagen inderdaad een mooie aardbeien mousse/schuim ontstaan. Puur alleen in een glas was het een beetje saai om te eten maar mijn hoofd draait nu over uren met het bedenken van toepassingen. Soms is iets dus echt waar!!

Gang: Nagerecht
Keuken: Internationaal
Servings: 4 personen
Bereidingstijd: 5 minuten

Equipment

  • Thermomix met vlinder

Ingrediënten

  • 225 gr verse aardbeien bevroren
  • 1 eiwit
  • 40 gr suiker

Bereiding

  • Van te voren: Maak de verse aardbeien schoon en verwijder het groene kroontje. Vries de aardbeien in.
  • Doe de suiker in de kom van je Thermomix. Mix 10 seconden op snelheid 10 zodat je een mooie poedersuiker hebt gekregen.
  • Voeg de bevroren aardbeien toe en mix 20 seconden op stand 10.
  • Plaats de vlinder, voeg het eiwit toe en klop tot schuim in 3 minuten op stand 4.
  • Doe de schuim over in glazen en serveer.
  • Opmerking: Dit was de eerste keer dat ik dit schuim zo maakte. Ik was overdonderd door het resultaat. Dit bied mogelijkheden voor vele nagerechten want zo alleen maar schuim dat vinden wij een beetje saai. De volgende keer wat verse aardbeien erbij.
Bron: Instagram Thermomix recept

Dit vind je misschien ook leuk...