Espresso Martini van Maarten

Mijn eerste Espresso Martini gemaakt door mijn zoon voor mij.

COVID en mijn lief z’n behandelingen waren de oorzaak dat we 4 jaar lang we niet naar onze zoon en schoondochter in Amerika zijn geweest. Wat hebben we er naar uit gekeken en wat was het fijn om daar weer te zijn. Op de eerste avond maakte hij voor mij deze Espresso Martine, wat was dat lekker. Ik die niet van cocktail hield was om!

Gang: Drankjes
Keuken: Internationaal
Servings: 1 glas
Bereidingstijd: 3 minuten

Ingrediënten

  • koffielikeur* Kahlua
  • 30 ml wodka*
  • 30 ml espresso*
  • 3 koffieboontjes
  • ijsklontjes
  • cocktailshaker

Bereiding

  • * de hoeveelheid is afhankelijk van de grote van je glas. Alles is goed als het maar steeds in dezelfde verhouding is. Doe de warme espresso, Wodka en koffielikeur en ijsklonten in een shaker en shaken maar!
  • Schenk de mooie schuimende espresso martini (zonder ijs) in je glas.
  • Laat de koffieboontjes drijven op de schuimlaag.
Bron: Recept van mijn zoon

Dit vind je misschien ook leuk...