Hak de zalm fijn. Je kunt dit in een keukenmachine doen maar het beste is om dit met een mes te doen. Zo krijg je een betere structuur, met de keukenmachine wordt het snel te fijn.
Snij de bieslook en chili pepertje fijn. Klop het eiwit los. Meng eiwit, chilipeper, bieslook en mosterd door de fijngehakte zalm. Breng op smaak met zout en peper. Voeg net zoveel paneermeel toe dat je er mooie stevige burgers van kunt maken.
Vorm de burgers met de hand of met behulp van een hamburger pers. Leg de burgers minimaal 30 minuten koel weg om op te stijven.
Maak ondertussen de wasabimayonaise. Doe de mayonaise in een mengkom, voeg de wasabipoeder of wasabipuree toe en roer goed door elkaar. Proef of het goed is. Bedenk dat de wasabi mayonaise nadat hij even gestaan heeft iets sterker van smaak wordt. Vind je hem niet sterk genoeg voeg dan nog wat extra poeder of puree toe.
Ze de wasabi mayonaise weg tot gebruik.
Gebruik je een Norivel ipv Kameya origneal kruiden, snij het norivel in reepjes van ongeveer 3x 5 cm.
Verhit een koekenpan met wat olie. Bak de zalmburgers aan beide kanten ongeveer 3 minuten of tot de zalmburgers gaar zijn. Tijd is afhankelijk van hoe dik je de burgers hebt gemaakt.
Verhit in een andere koekenpan wat olie, bak hierin de tauge 1 minuut en blus af met de ketjap. Roer goed om en zet het vuur uit, de tauge moet knapperig blijven.
Snij de hamburgerbroodjes doormidden.
Beleg deze met: een blaadje sla, de taugé, de zalmburger, reepjes norivel of wasabi Furikake kruidenmix, een flinke schep wasabimayonaise en plaats de bovenkant van het broodje hierop.